toerist - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu toerist - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu

toerist

Door: Vibeke

Blijf op de hoogte en volg

30 April 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Hier nog een berichtje van mij voordat ik met Eilian richting Namibie vertrek. Eilian is hier inmiddels alweer vijf dagen en we zijn heerlijk de toerist aan het uithangen. Dinsdag zijn we naar robben eiland gegaan waar Nelson Mandela 18 jaar gevangen heeft gezeten. Erg indrukwekkend om de verhalene van een ex-gevangene te horen. Woensdag hebben we de huurauto opgehaald en ik had een leuk upgrade geregeld, dus nu hebben we een grote Mazda Etude (voor de autokenners) waarmee we aardig wat kilometers kunnen afleggen! Meteen weer naar Cape Point gereden en op een verlaten strand een duik genomen in de frisse zee.

Gisteren een tweede poging tot surfen gedaan. Voor Eilian was die erg succesvol en voor mij was het veel peddelen en af en toe eens proberen rechtop te staan. Daarna ontmoetten we Hedwich, mijn Nederlandse collega die een scriptie onderzoek in een township heeft gedaan. Zij nam ons mee naar de township Masupumilele en daar werden we voorgesteld aan mensen. Een erg verrijkende en ook verontrustende ervaringen. In een shack zat ik op het bed en hoorde ik opeens gehuil naast me. Bleek er een mini baby naast me te liggen die ik helemaal over het hoofd had gezien. Veel te klein en te dun.
In diezelfde shack werden allemaal kettingen getoond en daar hebben we een paar van gekocht. Op de weg terug reden we langs Llandudno en Camps Bay, de meest rijke gedeelten van Kaapstad. En 's avonds gingen we uit eten in een van de meest sjieke restaurants omdat het voor ons relatief goedkoop is. Ja ja, contrasten alom.

Nu lassen we op koninginnedag even een rustdag in en gaan we inkopen doen voor het kamperen. Eind mei komen we terug in Kaapstad en dan vliegen we terug naar Nederland, snik.

  • 01 Mei 2004 - 01:53

    Mazda-driver:

    he mazda te gek! Llandudno ook, houden jullie contact of is dit het?
    liefs spikey

  • 02 Mei 2004 - 11:36

    Vibeke:

    wanneer ik in de buurt van internet ben zal ik hier een bericht op plaatsen.

  • 02 Mei 2004 - 11:39

    Eilian:

    spikels: heb je al gefitnessed? mist mark me?
    ;-)

  • 04 Mei 2004 - 21:00

    Spikels:

    nee hoor, hij zegt dat ik errug gespierd ben....en elian tja die deed zijn best ;).
    wanneer gaan jullie vertrekken?

  • 06 Mei 2004 - 11:59

    Mark SC:

    Wat Spike nu doet, dat is pas echt trainen!!!! En Eilian? Wat vond vibeke van je afgetrainde lichaam? Hoe gaat het met je knie? Fijne vakantie verder, doe rustig aan...

  • 06 Mei 2004 - 12:02

    Mark SC:

    Spikels! Hoe schrijf Eilian? Volgens mij hebben we het hier met het vorige bericht over gehad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 35761

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: