Drummen in je vrije tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu Drummen in je vrije tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu

Drummen in je vrije tijd

Door: Vibeke

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een week voorbij, en oh wat heb ik toch hard gewerkt.... Ik heb afgelopen woensdag een middagtripje gemaakt naar de universiteit van Stellenbosch om een lezing bij te wonen over media en gender. De strekking was: als we vrouwen in een bikini op de voorpagina doen, dan moet er ook een man halfnaakt naast staan. ofzo. Het was wel interessant om te zien hoe weinig vrouwen in de media aangehaald worden als experts. Volgens mij is dat vergelijkbaar met Nederland. De Gender Advocacy Programme (GAP) heeft als doelstelling dat ze per 2005 in de politiek 50 procent man versus 50 procent vrouw willen. Kan iemand me vertellen hoe dat in Nederland zit? Volgens mij is het daar ook maar iets van 20/80.

Verder heb ik me weer heerlijk uitgeleefd op een djembe in het drumcafe. Voor 50 rand kan je een djembe huren en dan zit je in een halve cirkel een poging te doen het ritme mee te drummen. Ik moet zeggen, het gaat al beter dan de vorige keer!

Net heb ik weer een uitgebreide lunchpauze gehouden. Het Kaapse zonnetje straalt weer dat het een lieve lust is. Verderop waren er demonstraties aan de gang met betrekking tot landrechten. Toen ik weer naar mijn werk wilde lopen werd ik opgehouden door opnames voor een cosmetica commercial in mijn straat. Kaapstad is een nogal populaire locatie voor filmploegen. Elke week zijn ze ergens te vinden in de stad. Goedkope arbeid hier...

Zodirect gaan we het weekend offcieel inluiden met een Braai, een echte Zuid-Afrikaanse barbeque. Ja ja, ik eet geen vlees, maar de salades zijn ook heel lekker. En morgen ga ik voor het eerst proberen rechtop te staan op een surfplank en een golfje meepakken. Hoe dit afloopt horen jullie in mijn volgende update.

Bedankt voor de leuke berichtjes! Blijf schrijven.

  • 13 Maart 2004 - 01:07

    Laptop Lover...:

    Hey.. cool computer!

  • 15 Maart 2004 - 12:59

    Eilian:

    leuk artikeltje

  • 16 Maart 2004 - 13:29

    Francine:

    ben onder de indruk hoor! ook al voelt het misschien niet zo, je doet belangrijk werk daar!

  • 16 Maart 2004 - 17:14

    Spikey:

    he Vibeke, weet je wat buikspierkletsen is?

  • 17 Maart 2004 - 13:36

    Anne:

    Ik krijg zin in weer reizen als ik dit lees dus is het aanstekelijk.

  • 17 Maart 2004 - 14:10

    Vibeke:

    spikey, dat weet ik niet. vertel maar

  • 17 Maart 2004 - 14:24

    Eily:

    ja spike, vertel maar ;-)

  • 17 Maart 2004 - 14:32

    Spikey:

    nou dat heb ik met eel ge-oefend.

  • 17 Maart 2004 - 14:33

    Spikey:

    maar kletsen als in sociaal zijn, niet wat je met dijen doet

  • 17 Maart 2004 - 23:15

    Jolien:

    Hoi Vibeke!
    Wat een leuke pagina! Mail je vanuit Aussie!! Ik weet niet waar dit terecht komt, maar gebruik je ook een mailadres??
    Liefs
    Jolien

  • 18 Maart 2004 - 09:46

    Roomservice:

    He Vibeke, wat vervelend om zo straks weer terug te komen. Maar in Haarlem komt vanaf 1 mei een kamer vrij omdat ik ga verhuizen naar Amsterdam, misschien toch niet Amsterdam voor je maar wel onderdak. Ik hoor wel van je, X-je Demian

  • 19 Maart 2004 - 10:32

    Eilian:

    he jolien! leuk dat je ook hiet terecht bent gekomen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 35778

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: