nie goed nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu nie goed nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van vibeke - WaarBenJij.nu

nie goed nie

Door: Vibeke

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tja, eigenlijk willen jullie natuurlijk het liefst horen hoe fantaaaastisch het hier is. Nou, dat was het deze week dus niet voor mij. Het weekend was wel geslaagd. Ik heb me lekker als surfbabe gedragen met een enorme surfplank slepend door de golven!

Met het begin van de werkweek begon ook de ellende. Ik vernam van mijn verhuurster in Amsterdam dat ze haar kamer weer in wilde op mijn verjaardag. Dit gegeven bezorgde me een hoop stress en ik heb ook maar meteen een mailtje uitgestuurd met het verzoek tot woonruimte. Ik kom op 1 juni terug en alles vanaf dan is welkom. Nou ja, alles...

En mijn werkweek eindigde in nog grotere ellende. Vanmiddag ging ik lekker lunchen met Hester, mijn oud-huisgenootje. Nadat ik mijn buikje rond had gegeten liep ik weer mijn kantoor in. Mijn bureau zag er heel erg leeg uit. Laptop weg. (nu moet ik vloeken, maar dat doe ik maar even niet).
Meteen politie laten komen en een rapport laten opmaken. Verzekering gebeld en gevraagd of ik nog iets zou kunnen terugkrijgen. En vooral heel erg veel gebaald.

Het probleem is dat we te weinig computers op het werk hebben en dat ik dus een computer moet gaan delen met iemand. Niet zo handig aangezien ik de laatste maand alleen maar aan mijn scriptie wilde gaan werken.

En nu belde ik net mijn Zuid-Afrikaanse oud-huisgenootje. Zij was net bedreigd met een mes door twee jongens en beroofd voor haar huis! Daar heb ik dus ook een maand gewoond.
Leuk land he, Zuid-Afrika!

Hopelijk kan ik jullie volgende week verblijden met leuke verhalen van komende zondag: Human Rights Day in een township.

  • 19 Maart 2004 - 17:11

    Wasn't Me:

    he Vibeke kop op! Misschien is die laptop gewoon op vakantie of zo...of surfen..

  • 20 Maart 2004 - 11:57

    Or His Bro:

    ..of braaien, of buispierkletsen...

  • 22 Maart 2004 - 16:29

    Mark (squash City):

    Dat is een vervelend weekje. Het goede nieuws is dat ik speciaal voor jou de hele fitness weer eens verbouwd heb. Kom je snel weer trainen?

  • 22 Maart 2004 - 18:04

    Noortje:

    Tja meisje ik ken het helemaal. Sommige weken gaat er niets mis, maar ineens wordt je toch met je neus op de feiten gedrukt dat het toch niet zo n veilig land is. Bij mij is toen de hele buitenkant van de auto (wieldoppen antenne en het merkje) gestolen... Van de pinpas berooft en sieraden en kleren verdwenen. Dan hunker je weer eens terug naar het veilige Nederland. Maar toch kan ik je wederom vertellen dat na een maandje Nl, ik weer zin heb in een nieuw avontuurtje... Veel succes met alles nog daar enne als het bij een slecht weekje blijft is er wel weer overheen te komen!!!

  • 23 Maart 2004 - 17:07

    Heleen:

    Klote!!!...maar helaas ook LIFE! Hier,daar, anywhere! "Obstacles are those frightfull things that get in the way when you tend to lose your focus....' Keep focussing girl;) x

  • 23 Maart 2004 - 18:56

    Eilian:

    wedden dat heleen dat net bij een goeroe geleerd heeft?

  • 23 Maart 2004 - 18:57

    Eilian:

    niet teveel medelijden hebben met Vibeke hoor! Vertelde me dat die agent best wel lekker was ;-)

  • 23 Maart 2004 - 20:35

    Joost:

    Wat onwijs klote voor je! Het laat zien dat we toch in het land zitten dat tweede staat op de lijst van gevaarlijke landen in onze wereld. Ik hoop dat je niet onder de indruk bent en gewoon je dingen blijft doen, vast wel. ik hoor ook verhalen, maar blijf doen waarvoor je hier bent! Dikke kus Joost

  • 25 Maart 2004 - 00:34

    Spikey:

    wees blij dat ze de vibster niet hebben gejat!!
    tijdens mijn stage is mijn laptop gecrasht...alle info die ik gedurende twee maanden verzameld had...kwijt!
    ache lesje geleerd, het blijven computers he? he maar vibeke, kan je al staan op de surfplank?

  • 25 Maart 2004 - 11:26

    Postzegeltje:

    Jeetje jeetje wat en verhalen allemaal. Zeer veel geluk voor die vriendin van je, want je hoort soms ook nog wel ergere verhalen vanuit Afrika. Ik wens je voor de komende tijd meer geluk en veel plezier van de mooie dingen die dat land te bieden heeft, zo is dit snel allemaal weer vergeten.
    Kus, Demian

  • 26 Maart 2004 - 00:37

    Lover:

    kus? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 35778

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: